WOJEWÓDZKI

Pszczelarze na Bawarii 2015
2015-05-27 12:00:00

PSZCZELARZE NA BAWARII 2015

Wycieczka pszczelarska odbyła się 15-19 maja 2015 r. dla pszczelarzy powiatu chrzanowskiego i koła Kęty

Wyjazd edukacyjny dotyczący wymiany doświadczeń i wiedzy w zakresie hodowli pszczół i związanej z tym produkcją miodu pszczelego. Poznania turystycznych i historycznych atrakcji wybranego regionu Bawarii.

Spaliśmy w pensjonacie w Bauerhof u  Państwa Ollinger

TRAUNSTEIN w południowej Bawarii. Miejscowość jest położona w pobliżu autostrady łączącej Wiedeń z Monachium w odległości 40 kilometrów od austriackiego Salzburga.

Właściciel oprowadzał po swojej pasiece, opowiadał o niemieckiej gospodarce w tej branży, pokazał swoje metody  pozyskiwania miodu oraz pielęgnacji pszczół. Później zabierał nas do nieodległych pasiek swojego brata oraz do trzeciej u zaprzyjaźnionego pszczelarza.

Nawiązaliśmy również kontakt z osobą, która zajmuje się w tamtejszym regionie sprzedażą pszczół „matek-królowych” i odwiedziliśmy tą hodowle oraz sprawdziliśmy oferty handlowe okolicznego dostawcy materiałów do pszczelej hodowli.

Przejazd do sklepu BAYWA, który w tej okolicy zaopatruje pszczelarzy w sprzęt i akcesoria pszczelarskie .

Przyjazd do Bertchesgaden. Miasta związanego bezpośrednio z historą II wojny światowej.

Tutaj w obrębie Obersalzberg swoją siedzibę umiejscowił Adolf Hitler oraz wszyscy najbliżsi mu współpracownicy.

W pierwszej kolejności z naszego autokaryu przesiedliśmy się do kursującego tutaj autobusu, który wywiózł nas wysoko w górę drogą wybudowaną w latach 30 tych XX wieku rękami więźniów politycznych do tarasu skalnego leżącego na wysokości ok. 1700 m npm. Tutaj opuściliśmy autobus i wjechaliśmy do skalnego tunelu długości 124 m. Prowadzą nas do tzw. złotej windy, która jest wykonana z miedzi i ma sprawiać wrażenie złotej. Tą windą Adolf Hitler i jego najważniejsi goście podróżowali do usytuowanego na alpejskim szczycie budynku KEHLSTEINHAUS – zwany potocznie „Orle Gniazdo”, który otrzymał na 50–te urodziny w prezencie od narodu niemieckiego.

Windą wyjechaliśmy również 124 m i wysiądziemy w korytarzu domu prywatnego Adolfa Hitlera – dla osób będących tutaj po raz pierwszy uczucie jest wręcz futurystyczne.

Winda, budynek i tzw. skalny ogród nigdy nie zostały zniszczone ani uszkodzone w czasie wojny.

Zwiedzanie Domu mieszkalnego gdzie prywatnie mieszkał przywódca III Rzeszy został w latach 70 tych wysadziny w powietrze przez amerykańskich saperów.

Nazywano go BERGHOF Do dzisiaj sławne są zdjęcia dużego okna i tarasu, na którym chętnie fotografował się wraz z otoczeniem…

Obok BERGHOF  stał i stoi do dzisiaj budynek „Hotel zum Turken” to kwatera przybocznej straży wodza. Budynki „hotelu” i BERGHOF Są połączone ogromnym umocnionym bunkrem mieszkalnym, który stanowił bezpieczne schronienie dla Hitlera i jego najbliższych. Schodząc schodami zwiedzimy pomieszczenia mieszkalne Adolfa i Ewy Braun, pomieszczenia mieszkalne Hermana Goeringa.

SCHONAU AM KONIGSSEE.

Tutaj po wyjściu z autokaru udaliśmy się do przystani. By w krótkim spacerze ulicami Seestrasse i Konigseestrasse dojść w przeciągu 15 minut do przystani mijając po drodze sklepy z pamiątkami, restauracje, kawiarnie i co najważniejsze liczne sklepy z bawarską odzieżą regionalna tzw. Trachty.

Odwiedziliśmy ostatni działający w Niemczech młyn wodny tzw. Kugelmuhle. To znaczy młyn, w którym od kilku set lat są niezmienna metodą toczone kule kamienne. Różnej wielkości kamienie, które dostarcza przepływająca rzeka w dawnych latach służyły jako kule armatnie lub dekorowały cesarskie ogrody - dzisiaj w należącym do rodziny Anfang młynie kule produkowane są do celów ozdobnych i dekoracyjnych. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy w górę rzeki trasa spacerową wiodąca mostami i kładkami nad cudownymi wodospadami, rozlewiskami i wyrzeźbionymi przez wodę i czas niesamowitymi korytami skalnymi. Trasa nazywa się „Almbachklamm” i umiejscowiona jest w regionie Bertchesgaden w Marktschelenberg.

Wróciliśmy pełni wrażeń oraz ciekawych refleksji z pięknego regionu Niemiec .

ZAPRASZAMY NA WYCIECZKĘ PSZCZELARSKĄ do RUMUNII 25-31.08.2015 r. program wycieczki na naszej stronie internetowej www.cabankachrzanow.pl